Blogi
3 suurimat takistust ettevõtete protsesside lihtsustamisel ja kuidas neid teenusedisaini ning coaching ‘u abil ületada ja tõsta nii töötajate kui klientide rahulolu
Äriprotsesside lihtsustamine on ülesanne, millega paljud ettevõtted on raskustes.
Aja jooksul kuhjuvad keerulised protsessid ja neid on raske lahti harutada. Esile võib tuua kolm suurt väljakutset, millega ettevõtted protsesside lihtsustamisel sageli silmitsi seisavad.
1.Töötajad ei taha muutusi.
Isegi positiivsed muutused, nagu protsesside lihtsustamine, võivad töötajates vastuseisu tekitada.
Töötajad on harjunud olemasoleva tegutsemisviisiga, isegi kui see ei ole tõhus. Kui neil paluda muuta harjumusi ja õppida uusi protsesse, tundub see häiriv ja stressirohke.
Nad võivad ka muretseda, et lihtsustamine on viis personali vähendada või nende töökoormust ebaõiglaselt suurendada.
Kuidas coaching aitab?
Coach’iva stiiliga juhid saavad töötajaid toetada, et aidata neil mõista ja aktsepteerida protsesside lihtsustamise põhjuseid. Nad oskavad kuulata töötajate muresid empaatiaga ja toetavad neid protsesside lihtsustamise eeliste leidmisel.
2. Protsessid on ülemäära keerulised.
Aastate jooksul lisatakse protsessidele täiendavaid samme, arvestatakse ühekordsete erandite või kõigi võimalike stsenaariumidega.
Algselt lihtne protsess muutub tihti sassis puntraks, mida on raske jälgida või selgelt dokumenteerida. Keerukus ei täida kasulikku eesmärki, kuid on ikkagi sügavalt juurdunud.
Kuidas teenusedisain aitab?
Teenusedisaineritel on oskused protsesside kaardistamiseks algusest lõpuni ja nende optimeerimiseks vastavalt põhieesmärkidele. Nad suudavad tuvastada üleliigset, ebavajalikke samme ja võimalusi kasutada käsitöö asemel tehnoloogiat.
Teenusedisainerid kujundavad protsessid algusest peale ümber, et muuta need võimalikult lihtsaks ja sujuvaks.
3. Puuduvad ühtsed standardid.
Suuremates organisatsioonides võivad erinevad meeskonnad, asukohad või tootesarjad järgida samade funktsioonide, nagu näiteks arvete esitamine või hankimine, erinevaid protsesse. See muudab protsesside järjepideva lihtsustamise kogu ettevõttes äärmiselt keeruliseks, sest puudub standardne lähtekoht, mida aluseks võtta.
Kuidas coaching ja teenusedisain koos toimivad?
Coaching aitab erinevate valdkondade töötajatel mõista standardiseerimise põhjuseid. Seejärel loovad teenusedisainerid uued sujuvad ja standardiseeritud protsessid, mida saab organisatsioonis järjepidevalt rakendada.
Ühendades coaching’u muudatuste juhtimise hõlbustamiseks teenusedisaini meetoditega, saavad ettevõtted ületada peamised takistused protsesside lihtsustamisel. Coach loob töötajate toetuse ja valmisoleku, samas kui teenusedisain pakub tehnilist oskusteavet protsesside võimalikult lihtsaks ja tõhusaks ümberkujundamiseks.
Kui tahad teada, kuidas muuta oma töö protsessid ja süsteemid lihtsaks, töötajad rõõmsaks ja kliendid rahulolevaks, siis loe lähemalt ka koolitusest “Innovaatilised meetodid inimeste kaasamiseks ja protsesside lihtsustamiseks”.